IL LICEO TOUSCHEK al Maker Faire

Per il secondo anno il Liceo Touschek il gruppo Robotic Team esporrà i propri lavori al Maker Faire di Roma dal 12 al 14 ottobre dalle 9:00 alle 19, presso il padiglione 9 stand A19.
I nostri studenti saranno lieti di presentare il progetto ... accorrete numerosi !

It’s a project that arose from the will of our students to put into practice their theoretical knowledge.
So an Arduino board was used to create a sonar made up by ultrasound sensors on a servo-motor with a graphical user interface close to the one in real a submarine.
A device that follows a light source.
Two robots with different architectures that will independently find a ball thanks to cameras which will also allow them to score in the opponent’s goal.